تبلیغات
...لحظه دیدار نزدیک است - داشتن شکمی صاف...

 

 

چربی های اضافی بدن در اولین نقطه ای که جمع می شوند ناحیه شکم می باشد اما برای اینکه از این عمل ممانعت ورزیم چه کاری باید انجام دهیم؟
تغذیه ناصحیح و عدم تحرک و ورزش کردن باعث می شود که چربی های اضافی بدن در قسمت شکم تان تجمع پیدا کنند.اما چه کارهایی باید انجام دهیم تا شکمی صاف داشته باشیم؟
در ادمه مطلب توصیه هایی برای شما آورده شده است ...


* خوردن و نوشیدن :

 


همه ی ما به دفعات این جمله را شنیده ایم که باید تغذیه صحیحی داشته باشیم تا شکم نیاوریم اما چه تغذیه ای صحیح می باشد؟

 


* از خوردن غذاهایی که دیر هضم هستند پرهیز کنید زیرا غذاهایی که دیر هضم هستند باعث شکم آوردن شما می شوند.وقتی که شما غذاهای دیر هضم می خورید باعث می شود که معده شما برای هضم این غذاها با مشکل مواجه شود و در نتیجه شکم شما نفخ می کند و به مرور این نفخ ها دائمی می شود.

 


* از خوردن غذاهایی که برای روده مضر هستند بپرهیزید.
غذاهایی مثل : گل کلم،بروکلی،نخود فرنگی.اما یک سری دیگر از مواد خوراکی را نیز باید به این مواد اضافه کرد که در این جا برایتان توضیح می دهیم :بعضی از نوشیدنی ها،سبزیجات خامی که سفت هستند.

 


* مصرف سبزیجات خامی که سفت و دیر هضم هستند را از سبد غذاییتان حذف کنید.یا اینکه برای خوردن این سبزیحات سفت حتما آنها را آب پز کنید و بعد میل نمائید.
در عوض معده خود را با خوردن میوه های و سبزیجاتی که دارای فیبر بالایی هستند تقویت نمایید.نخودسبز، سالاد، هلو،...

 


* در برنامه ی روزانه خود استفاده از غلات و نان های کامل را قرار دهید.

 


* از خوردن غذاهای سنگین بپرهیزید:غذاهایی مثل :غذاهای سرخ کرده،غذاهایی که دارای سس بسیاری هستند.

 


* به همان دلیلی که در مورد قبل توضیح داده شد از خوردن مواد شیرینی که زود هضم میشوند بپرهیزید،زیرا این مواد تبدیل به چربی اضافی می شوند،مواد شیرینی مثل:آب نبات، مربا،دسر،بستنی،نان های سفید و ...

 


* از خوردن نوشیدنی های الکی و گاز دار نیز بپرهیزید.

 


* آب بسیاری بنوشید.روزانه باید 1.5 لیتر آب بنوشید.

 


* ورزش کنید و شکم تان را تبدیل به عضله کنید.

 

 حتی در مواقعی که در یک مکان ایستاده اید بی حرکت نمانید و سعی کنید یک فعالیتی را در این حین انجام دهید.برای اینکه شکم تان را تبدیل به عضله کنید باید صبر را پیشه خود کنید زیرا تا زمانی که شکم تان از چربی هایی که احاطه اش کرده اند بیرون بیاید زمان نسبتا طولانی را باید اختصاص دهید .همان طور که گفته شد تغذیه روزانه شما و بالخصوص برای عضله ای شدن شکم تان ورزش نیز لازم است .
 پیاده روی ساده و معمولی در طول روز تاثیر بسزایی در این امر دارد.اگر زمانی را می توانید به ورزش کردن اختصاص دهید توصیه می کنیم ورزش هایی مانند:شنا، یوگا،دوچرخه سواری، ژیمناستیک .
 معمولا توصیه می شود که 45 دقیقه از زمان روزانه خود را به ورزش کردن اختصاص دهید.

 


* از کرم های لاغری استفاده کنید :

 


آیا می دانید به چه علت توصیه می شود که از کرم های لاغری استفاده کنید ؟
ماساژی که شما بعد از استعمال این کرم های استفاده می کنید باعث می شود که خون در رگ هایتان جریان یابد و علاوه بر این موضوع ماساژی که شما در این ناحیه ایحاد میکنید باعث می شود که چربی های اضافی بدن شروع به از بین رفتن کنند البته لازم به ذکر است که نباید امیدوار باشید که در مدت دو هفته این تغییرات را احساس کنید ،این تغییرات در زمانی معمولا بعد از دو ماه به وفور دیده می شود به شرط اینکه شما هر روز و به مدت زمان قابل توجهی ، شکمتان را ماساژ دهید.(البته تاثیراین کرمها هنوز به طور صد درصد مشخص نیست)

* هنگامی که به حمام و برای استحمام می روید در زیر دوش قسمت شکمی خود را ماساژ دهید .

 

 از روغن ها برای ماساژ شکم تان استفاده کنید.

 


نکته : اگر باردار و یا مادر شیر ده هستید توصیه می شود که قبل از انجام این اعمال ، با پزشک خود مشورت کنید .

 

 

 

*صاف كردن شكمپس از زایمان

تمرینات زیر ماهیچه های شكمی، اصلی بدن و ستون فقرات را تقویت كرده و باعث می شود تا شكم صاف و تختی داشته باشید. با درگیر شدن ماهیچه های شكمی و اصلی بدن، وضعیت ایستادن شما بهبود یافته و بسیاری از دردهای شما كاهش می یابد. با یك حركت شروع كنید و به تدریج حركات بعدی را به برنامه خود اضافه كنید تا بتوانید تمرینات را بطور كامل انجام دهید. در پایان و هنگامی كه تسلط كافی برای انجام این حركات را بدست آورید هر حركت را 15 مرتبه تكرار كنید.

*حلقه وارونه

به پشت دراز كشیده، پاها را صاف و برای راحتی بیشتر كمی زانوها را خم كنید و شانه را فشرده نمایید. دست ها را در دو طرف بدن قرار داده (كف دست ها روی زمین قرار گیرد)، به آرامی پاهای خود را به سمت بالا برده بطوریكه باسن و ران با زانو زاویه 90 درجه تشكیل دهد، به آرامی دستها را به زمین فشار داده، عمل دم را انجام داده، سپس بازدم (بطور عمیق) بطوریكه با كمك ماهیچه های شكمی زانوها به سینه نزدیك شوند. یك لحظه در این حالت باقی مانده و بازدم را كامل نمایید، عمل دم را انجام داده و به آرامی به وضعیت اولیه برگشته، بطوریكه زانو و باسن در زاویه 90 درجه قرار گیرند.

*حركات نشسته با نوار پارچه ای

نوار پارچه ای مناسب حركات ورزشی را از درازا روی صندلی قرار داده و روی صندلی بنشینید بطوریكه یك سر نوار پارچه ای زیر باسن شما و یك سر دیگر آن روی پشتی صندلی باشد، سپس با دست سر آزاد نوار پارچه ای را بگیرید (از پشت) بطوریكه نوار به موازات ستون فقرات قرار گیرد، كف پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید، آرنج ها را به سمت بالا برده بطوریكه نوار پارچه ای كشیده شود و مقاومت احساس كنید و عمل دم را انجام دهید. سپس ستون فقرات را كمی خم نموده و ماهیچه های شكم را منقبض و به سمت داخل جمع كنید، همزمان عمل بازدم را انجام دهید.، به آرامی به وضعیت اولیه باز گردید.

*حركت پلانك

زانوها و ساعد دو دست را روی زمین قرار دهید، ماهیچه های شكم را منقبض كرده و استخوان انتهای ستون فقرات را جمع كنید بطوریكه در امتداد شانه قرار گیرد. به آرامی زانوها را از زمین بلند كرده (می توانید ابتدا یكی از زانوها را از زمین بلند كنید) بطوریكه بدن شما از سر تا باسن صاف و در یك راستا قرار گیرند. اجازه ندهید تا شكم شما به سمت پایین متمایل شود. باسن خود را منقبض نگهدارید و بطور طبیعی نفس بكشید، به اندازه 2 نفس در این حالت باقی بمانید، سپس زانوها را به سمت پایین نزدیك كرده و به وضعیت اولیه باز گردید.

 http://www.rozanehonline.com



تاریخ : چهارشنبه 20 شهریور 1392 | 05:52 ب.ظ | نویسنده : somayeh | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.